Partner serwisu
Drogi i autostrady

Prezydent Olsztyna pyta o obwodnicę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
27-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Prezydent Olsztyna pyta o obwodnicę
Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna (fot. UM Olsztyna)
Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna, odpowiada na zarzuty dotyczące tego, że zmiana organizacji ruchu w mieście związana ze złym stanem wiaduktów na DK-16 miała być zagrywką public relations mającą wzmocnić stanowisko Olsztyna w sprawie obwodnicy. – Nikt tak dobrze jak my nie wie, że jest ona miastu niezbędna, ale też i argument w postaci stanu wiaduktów nie był sztucznie wydumany, dla uzyskania efektu medialnego – broni się Grzymowicz.

Prezydent Olsztyna przypomina na swoim blogu o opiniach, które głosiły, że stan wiaduktów na drodze krajowej nr 16 przebiegającej przez miasto nie jest aż tak zły i nie zagraża on bezpieczeństwu użytkowników drogi. „Stan wiaduktów jest zły. Potwierdzały to nasze obserwacje, a ostatecznie rozstrzygnęła ekspertyza Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie” – kontruje Grzymowicz.

„Pozycja Instytutu jest w Polsce na tyle uznana i wiarygodna, że nie sądzę, aby ktoś chciał jego opinie podważać. Co tu dużo mówić – w opinii Instytutu, z uwagi na zły stan wiaduktu przy ul. Towarowej, trzeba zdecydowanie ograniczyć jego nośność (do 20 ton masy całkowitej) i szybko szukać środków na remont, albowiem opóźnianie grozi dalszą dewastacją techniczną, co w perspektywie pięciu lat może spowodować nieopłacalność remontu w sensie ekonomicznym i taniej wyjdzie zbudowanie nowego” – tłumaczy prezydent.

Piotr Grzymowicz zwraca uwagę na pojawiające się sugestie, że temat stanu wiaduktów stał się dla miasta niepotrzebnym problemem. Według prezydenta nie można udawać, że degradacja wiaduktu nie jest widoczna, a milczenie nie naprawi istniejącego stanu rzeczy.

„Zrozumiałe, że pojawia się pytanie – to co teraz? Teraz to musimy się poważnie zastanowić i zaproponować logiczne rozwiązanie, czyli… nową organizację ruchu. Potrzebujemy na to trochę czasu, bo w sprawach bezpieczeństwa lepiej się nie mylić” – pisze prezydent.

„Jedno jest pewne – nasz problem, to także problem wojewody, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz ministra Sławomira Nowaka. Obwodnicowy zegar został w lutym zatrzymany, ale pewnie trzeba go będzie ponownie uruchomić, bo problem obwodnicy stał się jeszcze bardziej złożony i znalazł się pod jeszcze większą presją czasu. Mam nadzieję, że minister Sławomir Nowak, jako miłośnik dróg i zegarków, pomoże nam go rozwiązać” – stwierdza Piotr Grzymowicz.

 

Ostatnie sygnały z Ministerstwa Transportu pokazują, że obwodnica Olsztyna dalej pozostanie w sferze odległych planów. Jak wynika z ostatniego pisma, jakie wpłynęło ze strony resortu, budowa obwodnicy miasta nie został wpisana na przygotowywaną listę inwestycji, które będą realizowane z wykorzystaniem środków unijnych z przyszłej perspektywy UE. Argumentem przedstawianym przez ministerstwo jest brak przygotowanej pełnej dokumentacji obwodnicy.

Mimo zapewnień o tym, że decyzja ZRID zostanie wydana pod koniec tego miesiąca, resort transportu nie uznaje tego za wystarczający argument do wpisania łącznika na swoją listę. Zamiast tej drogi, na liście umieszczono trasę z Olsztyna do Tomaszkowa w ciągu drogi nr 51.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5